Innholdsfortegnelse

0. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

Peisinnsats.no er driftet og levert av Lorentzen Peis og Pipe AS, org.nr. 930 771 147.
Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partnere og kan ikke kopieres uten tillatelse.

1. Partene

Selger er Lorentzen Peis og Pipe AS, org.nr. 930 771 147, Ørneveien 1, 1534 Moss. Tlf. 94880306, kontakt@peisinnsats.no og betegnes i det følgende som selger/selgeren/vi.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen

2. Priser

Hvert produkt vist inkluderer mva. i Norske kroner. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter som moms, frakt og betaling. Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale eksklusivt. frakt.  Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære. 

Vi tar forbehold om eventuelle prisendringer som følge av endringer fra våre samarbeidspartnere. Ved spesielle tilfeller av skrivefeil eller trykkfeil (annonser, kampanjer eller pris satt på nettstedet) hvor pris avviker mer enn 15 % enn opprinnelig pris, kan vi endre prisen eller slette ordre.

3.1 Betaling

Betaling skjer ved den valgte betalings i kassa. Betalingsmåten levert av Bambora sammen med partnere.
Betaling kan gjøres via våre sikre betalingssider med kreditt- eller debetkort. Kortet ditt vil bli belastet når varen er sendt

3.2 Kortbetaling

Kortbetaling aksepterer via bruk av Visa, MasterCard og Maestro.

3.3 Vipps

Betaling med VIPPS gjort gjennom mobilnummer og verifisering av mobilbank ID.

3.3.1 Faktura & delbetaling

I samarbeid med Walley tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Walley. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_NO.pdf.

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt. Ved valg av faktura kan du i ettertid velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på https://commerce.collector.se/Portal og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Walleys faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:

– Walleys generelle kredittvilkår for faktura og delbetaling (https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_NO.pdf)

– Standardiserte Europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

3.3.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling

Walleys kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Walleys kundeservice via e-post på hello(at)walley.no eller via telefon +47 22 41 14 55, man – fre kl. 08.00 – 18:00, lør 10:00-16:00, søn 10:00-16:00.

Se også FAQ på https://www.walley.no/kundeservice/.

3.3.3 Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp

Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Walley. Walley tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.

3.3.4 Pris

En faktura avgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

4.1 Frakt & Levering

En frakt kostnad på kr 1500 NOK inkl. mva. vil bli lagt til alle bestillinger så lenge du ikke velger å hente varen selv.

Alle varer blir levert med Moss Transportforum, Bring eller Posten. 

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

Leveringstidspunkt kommer frem på hvert enkelt produkt, men er normalt sett innen 5-7 dager. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller defekter. Skulle varen være skadet eller ødelagt, må du kontakte oss via e-post: kontakt@peisinnsats.no for videre fremdrift. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov, men de fleste innsatsene har 5 års garanti ved feil og mangler.

Om forsendelsen returneres uavhentet vil et gebyr på 20 % av kjøpesum eks mva. + frakt til og fra bli holdt tilbake for å dekke våre utlegg. 

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller kjøpers representant, har fått varene levert.

4.2 Forsinkelse og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelseheve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

5. Tilbaketrekking og penger

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Dersom varen er brukt, har skader/mangler eller det er andre avvik på vare og/eller emballasje vil det bli avregnet før tilbakebetaling. Du har rett til å åpne pakken, men det må ikke brukes utover det.

Hvis du utøver din rett til å bruke angreretten, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene. Du må betale returkostnadene når varene blir sendt tilbake. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen. Vi er forpliktet til å betale tilbake det du har betalt inkludert porto for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr mm. Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 dager etter at vi mottar produktet.

6. Personvern, sikkerhet og personopplysninger

I forbindelse med bestillingen, godtar du at selger lagrer og bruker informasjonen din. Selger gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Selger dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Selger vil ikke avsløre din personlige informasjon til tredjepart. Under Privacy Act, har du behov, en gang i året, retten til å være en del av den informasjonen vi har lagret om deg. Vi forbeholder oss retten til å bruke e-post for å sende markedsføring og nyhetsbrev

7. Kontakt & Support

Kontakt og support vil du finne ved å klikke HER

8. Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre Logg inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg utenom at når du utfører en ordre. 

9.1 Force majeure

Force majeure, slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon eller annen utstrekning partens kontroll og som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser og lindre en fest fra det. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene.

Har kunden klager, kan kontakte oss ved å klikke HER.

9.4 Tvister og lover

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

Handlevogn

Delsum: kr39,900.00

Vis handlekurvTil kassen

Logg Inn

Har du ikke en konto ennå? Registrer deg nå